lördag 12 december 2009

Errata


Stoppa pressarna. Jag tar tillbaka. Förra inlägget. Eller, jag skriver under på allt. Utom det sista. Att det är ganska ok att vara bubbelbarn. För det är inte det. Jag vaknade imorse och kände att nej, det är INTE ok.

Idag vill jag flanera på bondens marknad, köpa vörtbröd, getost och fina syltar. Jag vill promenera runt Årstaviken med K i det fina vädret. Jag vill gå på S’s luciakonsert, åka hem till lillebror på glöggkalas, gå på fest i plural ikväll. Istället hänger jag med Champe & Harvey (den skrämmande blå boken som just nu dikterar mitt liv). Hela dagen. Med några undantag. Några korta utstickare ur bubblan. Och okoncentrerad är jag dessutom. Skit också!

Idag är det inte ok att vara bubbelbarn. Fråga igen imorgon. Kanske är det bättre då. Fast imorgon är dagen före duggan. Och Lucia. Passande nog infallande på samma tag (tack Åke). Så nej, det är sannolikt precis lika illa imorgon.

Nog prokrastinerat. Åter in i bubblan…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar