onsdag 14 oktober 2009

PIL

På lördag skriver de PIL på KI i sal Bertil. Eller vad det politiskt korrekta namnet på salen nu är. Får mig att inse att det var 6 månader sen jag skrev. 6 månader är nästan igår. Men det känns som ett liv sen.

Ett liv sedan jag irrade runt på KIs campus, på då okända, nu så bekanta vägar. Hittade rätt hus, väntade bland nervösa okända ansikten. Ansikten som säkert nu är kända. Kanske är vänner. Satte mig i salen, skrev så pennan glödde i salen där jag nu båda inspirerats och slumrat, skrivit intensivt och gjort hänggubbar. Tänk om jag då vetat. Då, när jag bara hoppades, bara önskade, bara ville ville ville. Och skrev, skrev så pennan glödde.

Önskar er lycka till, alla ni som på lördag svettas i sal Bertil. Det är värt det. Och mer därtill, så mycket mer därtill!

2 kommentarer:

  1. I så fall är det 8 år (!) sen jag skrev PIL och här sitter jag nu på min AT... Tiden går sjukt fort när man har roligt, och det kommer du verkligen ha under de kommande åren, njut! Kul blogg också!

    SvaraRadera
  2. Tack Anski! För 8 år sen satt jag i helt andra salar och skrev helt andra grejer... Och ja, jag njuter så mycket jag orkar och hinner! Hoppas du njuter av AT. Börjar bli på riktigt snart...

    SvaraRadera