söndag 21 november 2010

Finn ett fel

Och jag som i fredags stod lite i valet och kvalet om huruvida det var ok att köpa en saffranslängd, trots att det är flera veckor kvar till advent. Tills A, som direkt SMS-rådfrågades, påpekade att det ju är typ… preproadvent den här helgen.Genialiskt. Så jag köpte min längd. Den har förgyllt min annars rätt gråtrista parasitvirusbakteriehelg. Saffranslängd är ok. Så att ICA redan skyltar som om julafton vore imorgon kan jag väl leva med men…. Semlor? Hur tänkte man här? Var det någon som läste fel i almanackan? Ville vara säkra på att vara FÖRST med årets... eller nästa års... semlor? Eller bara kände att det aldrig kan bli för mycket av kombinationen grädde, mandelmassa och vetebrödsdeg…


Det händer varje år. Vet inte om jag ska bli upprörd eller fascinerad. Eller kanske bara strunta i det, och istället fokusera på något lite mer konstruktivt så här dagen före tenta, som att ta mig en den enorma mängd virusfamiljer som borde vara på väg in i mitt huvud....

2 kommentarer:

  1. Semlor nu! Ja, jag hörde det av en vän igår. Om det ändå var en saffransbulle med mandelmassa och grädde ändå.

    Önskar dig en morgondag där virusarna står på rad för att komma ner på papper, lätt och enkelt. Själv har jag nog en variant i kroppen just nu.

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack Ewa! De stod tillräckligt väl uppradade. Och hoppas de i dig har gett sig av. Kram

    SvaraRadera