torsdag 28 januari 2010

Önskelista

Imorgon fyller jag år. Jag tycker om födelsedagar, mina och andras. En anledning att uppmärksamma. En orsak att fira. Många fler kramar än vanligt. Och en extra anledning att äta tårta.

Så jag tänkte passa på att önska mig något av er som läser bloggen. En födelsedagspresent. Kan ni inte tala om för mig vilka ni är, ni som läser. Och kanske varför ni läser. Eller något annat. I kommentarfältet. Eller i mail (detsomsnurrar@gmail.com). Som ni vill. Om ni vill. Bara om ni vill. För presenter ska man ge för att man vill, inte för att man måste.  

Men vill ni, så blir jag glad!

14 kommentarer:

  1. Hejsan och grattis på födelsedagen!
    Jag skriver bloggen yetanotherkandidat och läser och känner igen mig i din blogg. Du skriver mycket bra!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Grattis i förskott! Jag läser termin 2 på läkarprogrammet i Umeå och tycker det är kul att få lite koll på hur det fungerar på andra universitet. Har precis börjat läsa din blogg.
    /Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej, vilken rolig önskelista. Jag läser som du till läkare efter en tur i arbetslivet. Jag känner igen mig i mycket av det du skriver.

    SvaraRadera
  4. Och jag läser, med glädje, och upplever, ler och skrattar åt saker vi gör ihop igen och lär mig andra roliga saker om dig! Kram här och live i morgon!
    A

    SvaraRadera
  5. Ett grattis i förskott då!
    Något om mig själv you say? Tillhör 25+ utan att ännu fyllt 30, gift med en ssk och delar tre små troll i släptåg, läser T7 på läkarprogrammet i Norrland och forskar på halvtidsbasis. Läste även en annan utbildning i grunden som blev något av en språngbräda in i läkeriet.

    Varför jag läser?

    Därför det du skriver är bra och levande.

    SvaraRadera
  6. Grattis på födelsedagen!

    Jag läser din blogg för att jag funderar på att söka till läkarlinjen, och du ger mig en inblick i den världen. En mycket motiverande sådan dessutom!

    SvaraRadera
  7. För att ha en fot i en vardag som är väldigt annorlunda från min, det är en bra "check" på att den egna tillvaron inte är universums centrum.

    SvaraRadera
  8. Grattis grattis :) Jag läser din blogg för att jag gillar sättet du skriver på, underhållande och välformulerat! Känner dessutom igen mig i mycket då jag också läser till läkare..

    SvaraRadera
  9. Grattis i efterskott!
    Jag läser din blogg för att jag känner igen mig i det du skriver om och i det du upplever då jag också läser till läkare i Rumänien (T4 snart)och ffa för att du skriver så bra :)

    SvaraRadera
  10. Jag gör min AT och läser en del läkar- och kandis-bloggar, halkade väl in här och blev sen fast! Gillar ditt språk och att känna igen mig i din vardag! STORT GRATTIS på födelsedagen!

    SvaraRadera
  11. Hej,

    läkarstudent som du :-)

    Grattis på födelsedagen!

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Det här är Susanna & jag läser din blogg för att den är skön, bra, välskriven, eftertänksam och alldeles underbar! Precis som du.

    Grattis i efterskott!

    Kram!

    SvaraRadera
  13. Grattis i efterskott, ja!
    Jomen jag är ju jag och jag läser här efter det att du presenterade dig i MIN blogg :)

    Som övriga här tycker jag du skriver bra och det är kul att genom någon annan minnas mycket av det man själv både våndats (cellbiologi, typ) över och glatts åt.

    SvaraRadera
  14. Åh, tack tack tack, allihop, för kommenater och mail! Fortsätt gärna, födelsedagspresenter är lika uppskattade i efterskott..

    SvaraRadera