måndag 4 januari 2010

Skoldag

Årets första SMS ”Jag blir lite sen…”. Årets första svar ”Jag med”. Årets första inryckning i W’s lösande av metros korsord. Årets första kaffe ur termos. Årets första timmar i buggen. Årets första fikapaus. Årets första nedhyschade gapskratt i biblioteket. Årets första skvaller. Årets första penna lånad av B. Årets första "Är det nån som har fattat"... "Behöver vi verkligen kunna"... och "Ska vi ta lunch snart". Årets första matlåda. Årets första microkö. Årets första inköp ur Hus 75s ledsna läskmaskin. Årets första intensiva diskussion runt perifera anatomiska funktioner. Årets första än mer intensiva diskussion runt något totalt studieorelaterat. Årets första kexchoklad från bibliotekets lika ledsna automat. Årets första sällskap till bussen.

Årets första, av många många. Och det känns bra, väldigt bra.

2 kommentarer:

  1. Njuter toknostalgisk av din blogg mellan patienterna på min eftermiddagsmottagning. Jag längtar tillbaka till KI mer och mer ju mer jag läser... /Johan

    SvaraRadera
  2. Tack Johan! Du längtar tillbaka hit, och vi längtar till där du är. Gräset är visst alltid grönare...

    SvaraRadera