lördag 5 september 2009

Konceptet matlåda


Jag har inte hittat många själsfränder i detta, min upphetsning över konceptet matlåda. Har funderat på det, sett fram emot det, i flera veckor. Sett framför mig hur jag ska göra storkok, frysa in, ta med. Laga god, näringsrik, fräsch mat. Som inte kostar något alls. Grymt tilltalad av konceptet matlåda.

Har däremot ett problem, som löper lite tvärsöver allt, inte alls begränsat till matlåda. Jag faller lätt för koncept. För idéer. Med implementeringen blir det lätt lite si och så.  Så tyvärr även med konceptet matlåda. Gjorde ett försök i torsdags kväll.

Strosade planlöst runt i affären i jakt på inspiration (fel nr 1, borde ha tänkt ut innan vad jag skulle laga), det var varmt och lagad mat kändes plötsligt inte alls spännande. Bestämde mig för en räksallad. Plockade på mig det jag tyckte behövdes, gick till kassan och betalde, 159 kronor…  159 kronor!! Visserligen inklusive toapapper, men ändå.

Det blev inget storkok. Det blev inte kok alls. Det blev absolut inte gratis. Men det  blev ganska gott. Och framförallt så BLEV det. Mäkta stolt. Och imorgon, imorgon blir det kanske storkok. Ideen låter i alla fall bra… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar