söndag 6 september 2009

Ett organiserat kaos

Jag klagar ganska ofta på min gasugn. Det går inte att laga mat i den. Än mindre baka i den. Inte för att jag försökt så ofta, men i teorin. OM jag skulle försöka, skulle det antagligen inte bli så bra... Något den dock funderat utmärkt som är förvaringsskåp. Har därför under ganska lång tid förvarat kökshandukar i ugnen. Då är det inte ens någon ide att försöka laga mat i den. Då kan ju handdukarna bli smutsiga, sen.

Men det här går förståss inte längre. Jag kan ju inte ha svindyra räksallader i matlådan varje dag. Jag ska ju göra långkok och ungsbakningar. Även om jag har en dålig gasspis. Så flyttade i onsdags ut handdukarna från ugnen. Kändes bra. De hamnade istället på köksgolvet. Det kändes mindre bra. Men de fick lägga kvar till nästa dag, då jag tryckte in dem under sängen. Enligt “syns inte, finns inte” devisen. Men insåg att iden med rena och dammfria kökshanddukar skulle gå om intet. Tömde då lådorna längre in under sänger på innehåll och la i kökshanddukarna. Bra! Problemet hette nu inte längre kökshanddukar, utan sticktröjor. Som nu låg på golvet. Ja, och så höll det på…

Nu ligger inget längre på golvet. Och inget i ugnen. Kökshanddukarna är…någonstans. Liksom tröjorna… Och örngotten… Och allt annat som dragtits ut, stuvats in, packats om. Hittar inget längre. Men kan ugnsbaka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar