onsdag 26 januari 2011

Livet just nu


Saker jag måste göra

Vara i skolan mellan åtta och åtminstone fyra varje dag, tvätta upp skidkläderna, jobba med ena jobbet, städa lägenheten, handla en massa mat, jobba med andra jobbet, baxa ner skidorna i källarförrådet, gå till systemet, stuva undan grejer så folk får plats i min lägenhet där ingen plats finns, hitta bankdosan, baka och laga, informera ljudkänsliga grannar om att de kommer bli störda, köpa toapapper, skruva fast det lösa fjärde benet på mitt köksbord, betala hyran, andas…


Saker jag borde göra

Plugga farmakologi, få någon slags ordning på 3 terminers skolpapper som nu befinner sig i kaostillstånd ovanför garderoberna, sova, plugga klinisk mikrobiologi, jobba mer på både ena och andra jobbet, styra upp CSN, åtminstone någon dag vara lite förberedd för nästa dag i skolan, laga matlådemat, sova igen, plugga medicinsk mikrobiologi, laga mina trasiga lampor, reda ut mitt på tok för dyra abonnemang på internet, TV och fast telefon…


Saker jag vill göra

Träffa alla vänner jag aldrig hinner träffa, åka längdskidor i nysnö, promenera i sol som jag vill ska skina, leka med I, mitt fina lilla gudbarn, fika länge och gott, gå i affärer (de som inte säljer mat eller toapapper), springa på barmark med min nya roliga pulsklocka, göra långa playlists i spotify och lyssna igenom hela gång på gång, se på TV jag egentligen inte vill se bara för att jag kan, konstatera att vinterhimmel i solnedgång är vacker och sen inte behöva rusa vidare med blicken åt annat håll…


Runt de här tre listorna kretsar mitt liv just nu. Eller snarare de tidigaste två. Allra mest den första. Och jag som inte ens gillar listor. Måste, borde, vill. I den ordningen.

Och saker jag gör? Ägnar tid jag inte har, åt att skriva listor jag inte gillar…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar