lördag 24 juli 2010

Sommarsvalka

Lyssnar på P1. På ett program jag redan hört. Jag hade hört förra programmet också. Det är ett gott tecken. Lyssnar på P1 och på vinden. Inomhus, fast det är lördag. För första gången på evigheter är det inte tropisk hetta. Det är molnigt och blåser. Någon lovade regn. Regn, på gulbruna torkade buskar. Äter smultron som är intorkade och små, men med all den sötma de stora bären innehåller. Jag klagar inte på värmen. Inte heller på regnet, om det nu kommer. Har inte rört mig längre än ut till hallonbuskarna idag. Det är också bra. Vila. Funderar på att ta tag i något. Kanske räcker det. Att fundera på det. Jag återkommer snart med något mer genomtänkt. För svalkan är här och snart vaknar lusten att gör mer än bara vara. Snart, men inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar