tisdag 26 juni 2012

Transit



Är hemma men ändå inte. Lyssnar på semesterns musik på repeat medan regent smattrar utanför. Hör det men samtidigt inte. Blundar och tror att det är vinden. Köper melon på ICA och den smakar ganska lite som den sydfranska solmogna, men ändå på något sätt som semester. Redigerar mina bilder, byter foton med L och redigerar hennes. Gör bildspel jag sätter musik till, och kollar youtube-klipp på coola vändningar på surfbrädor. Inte för att jag egentligen tycker att de är så coola, utan för att de lite tar mig tillbaka. Saknar.

Är ensam men ändå inte. För byter SMS med L fast jag borde jobba. Fast hon borde jobba. Och mailar med de långt borta. Accepterar friend request på friend request på facebook, och lägger orimligt mycket tid på att titta på foton från nya vänners gamla resor. Till tonerna av den här. Mailar, särskilt med Honom, och längtar och saknar. Fortfarande med värmen i bröstet. Men ändå. Saknar.

Borde ta tag i vardagen. Jobb. Uppackning. Städning. Tvättning. Men gör det inte. Reser snart igen, och tänker att jag bara kan byta saker i väskan. Reser snart igen, och hinner inte mentalt landa. Vill inte mentalt landa. Duckar för några dagar livet här, lever i transit mellan förra resan och nästa. Låter vardagen att vänta. Tillåter transit. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar