lördag 16 juni 2012

Snart vänder det


Dagarna smälter in i varandra, som de gör på sommarlovet. Trots att jag inte har lov. Jobbet är utmanande och i stunder, då det inte är ensamt, ganska roligt och lärorikt. Dagarna smälter in i varandra trots att det knappt är sommar. För varje dag tycks innehålla minst tre väder, ganska ofta är inget av dem strålande sol. Men de presenterade årets sommarpratare härom dagen, och nyskördade svenska jordgubbar säljs i varje hörn, så sommar är det. Och nätterna är nästan så ljusa de blir och jag sover för lite, därför och ändå. Men äter mycket jordgubbar och springer i morgonsol, och hoppas att det snart ska kännas som om solen skiner. Oavsett väder. Så länge packar jag nästan inga saker, lämnar laptop hemma och lägger mig på en surfbräda i franskt ljummet hav. Dricker vin och springer på stranden med fina L och kommer tillbaka när det har vänt. När vi går mot mörkare tider. Som jag hoppas känns ljusare. 

Så önskar er alla en skön midsommar, med små grodor och matje, eller bara blomsterkransar och solnedgångar, eller helt andra saker, som är bra på sitt sätt. Önskar er det och solsken och sommar. Och ljusa tider, trots att det snart vänder.   

2 kommentarer:

  1. Hej, låter som du har en fin sommar. Kul att läsa! Nyfiken att läsa vilket sjukhus du jobbar på i sommar, elle vad det är du gör? Kram

    SvaraRadera
  2. Hej anonym.
    Sent omsider svar på din fråga. Jobbar inte på sjukhus i sommar. Är ju civilekonom och har jobbat som konsult innan, och jobbet jag har baseras väl på en kombination av den bakgrunden och de medicinkunskaper jag nu faktiskt har. Hjälper ett företag som jobbar med företagshälsvård med delar av deras framtida strategi, kort uttryckt. Lärorikt och faktiskt riktigt roligt, och känns bra att kunna kombinera båda grejerna jag gjort på ett sätt som faktiskt är väldigt användbart.

    Ha en fin sommar du med!

    SvaraRadera