lördag 16 april 2011

Påskpaus

Påsklov. Ordet smakar lugn och ro, vårsol och vila. Och det har genomsyrat hela veckan, väntan på. Efter EKG-duggan har det varit transport. En väldigt bra transport. En lugn vecka fylld av egen instuderingstid som fyllts av allt annat än egen instudering. En rolig vecka, fylld av patientmöten (som beskrivits i veckans första inlägg, och diskuterats i veckans andra…). En kort vecka fylld av långa raster och mycket kaffe, av långa seminarier, också de med mycket kaffe, och de vanliga långa korridorerna där vi fortfarande går vilse. En bra vecka, och ändå var den som bäst timmen innan den tog slut. Delvis på grund av M’s fantastiska blåbärspaj med hemgjord vaniljsås som vi åt till sista koppen kaffe, men allra mest för att påsklovet var så nära så nära. Just nu ett av de vackraste orden.


Påsklov. Ordet smakar för mig inte ägg och sill, utan har gau och handgjorda nudlar. Lämnar Stockholms vårsol för en annan, lite varmare. Lämnar det invanda trygga för det ovana trygga. Längtar efter mamma och pappa. Och de finns där.Längtar efter upplevelser och avkoppling, ompyssling och värme. Och det vet jag att jag kommer få.


Så det blir paus i bloggen. Kinas internetcencur har mina ord av oklar anledning inte godkänts av. Fortsätta gärna tycka och tänka här. Så återkommer jag om en vecka. Med ett inlägg helt utan patientfall. Men förhoppningsvis med några reflektioner.


Ha en riktigt skön varm god lugn påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar