tisdag 25 februari 2014

Fyra dagar

Så är du här och livet är för alltid förändrat. Vi var helt redo, ändå totalt oförberedda. På att du skulle komma redan nu. Fast du egentligen var färdig. Totalt oförberedda på att du skulle komma, redan, och framförallt, helt oförberedda på vad du skulle göra med oss.

Jag visste att inget kan jämföras med kärleken till sitt barn. Ändå kunde inget förbereda mig på den kärleken. Fyra dagar gammal är du vårt allt. På mitt bröst, hud mot hud, är dina andetag det enda. Fyra dagar gammal har du omdefinierat begreppet lycka till något större än vad som var möjligt innan du var här. Fyra dagar gammal gör du oss just så lyckliga. I varje minut, utöver när du gråter och det skär i mitt hjärta. Och jag finner mig själv gråta över insändare från mamma som är olycklig för att hennes dotter inte har vänner i skolan. Förstår. För jag vill ge dig hela världen, och samtidigt skydda dig från den. Vill din lycka mer än något. Nu och alltid. Speglar kärleken i As ögon. A, som jag älskar ännu lite mer nu. Nu, när det blivit ännu lite mer vi. Fyra dagar gammal älskar vi dig mer än vi trodde det gick att älska. Möter dina stora svarta ögon och inget, absolut inget annat, är viktigt. Inget annat än du.


På fyra dagar har du gjort allt detta. Älskade barn. Vad kan du då inte göra i livet.


8 kommentarer:

  1. Grattis! Vilket lyckligt barn som får känna sådan kärlek från sin mamma.

    /Nina, "anonym" följare av bloggen :-)

    SvaraRadera
  2. Vilket söt barn! Stort grattis och lycka till med allt i framtiden! Jag har följt dig i flera år, tackar för många intressanta inlägg...Helt förståeligt att du tar en bloggpaus nu. Njut av din bebis i fulla drag (tiden går snabbt och de växer för fort :)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis! Detta inlägg är utan tvekan det vackraste och bästa jag läst här! :) har följt dig sen start o det är glädjande att få ta del av dessa glada nyheter :)

    SvaraRadera
  4. Grattis!! /Lisa (som har följt din blogg sen du började på KI och går nu själv T2 någonstans ute i medicinsverige)

    SvaraRadera
  5. Grattis! Så härligt att få läsa. Jag har följt bloggen nästan sen den började. Har tänkt mycket på dig sen det stod att du var gravid och blev lättad nu när jag såg inlägget. Jag hade gärna läst en annan blogg om ditt liv med barn, men den blir kanske lösenordsskyddad om det blir någon. Får kanske höra av mig och fråga.. Stort lycka till med er lilla och tack att vi fick ta del av texten. /Sofia

    SvaraRadera
  6. Tack allihop! Blir så glad för era kommentarer. Och kommer kanske inte kunna hålla mig helt från att skriva här, även under mammaledigheten, även om det kanske blir lite mindre frekvent, och med ganska mycket vagare medicinkoppling.

    SvaraRadera