måndag 17 februari 2014

Funderar

Det är nära nu. Inte längre månader, utan veckor. Kanske dagar. Reflekterar fortfarande, runt kliniken, plugget, patienterna och allt det som jag brukar skriva om här. Men det trängs alltmer ut av dig. Du tar allt större plats, i min kropp och i mina tankar. Tränger ut det andra. Och jag funderar. Funderar på vad som ska hända med bloggen när du är här. När du inte tar upp min tankar men även mina timmar. När livet som läkarstudent tar paus och ersätts av ett annat. Med andra tankar. Annat som snurrar.

Det här är ingen ”nybliven mamma”-blogg. Det ska inte bli det heller. Kanske blir det en sådan någon annanstans, men inte här. Närmsta halvåret vet jag inte riktigt vad den här bloggen kommer vara. Om den alls kommer vara. Vi får se. Kanske skriver jag inte. Kanske skriver jag ibland. Jag vet inte. Vet ganska lite om hur det blir med något när du kommer. Med något alls. Bloggen inkluderat. Men längtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar