onsdag 1 augusti 2012

Brutal ärlighet


Handledare G och jag fikar. Pratar om hösten, om uppsatsen, om samarbetsform och tidsplaner. Det känns bra.

Handledare G: “Jag antar att du gillar excel” (ingen vidare enthusiasm i uttalandet som är en blandning mellan påstående och fråga)

Jag: “Jag hatar excel” (kommer spontant och ja, kanske lite onyanserat)

Handledare G : “Åh, jag trodde alla managementkonsulter älskade excel. Vad skönt att höra!”

Jag: Säger inget. Lite förvirrad. G älskar analyser. Excel är analyser…

Handledare G: Fortsätter ivrigt.”Man kan verkligen inte göra något vettigt med excel. Det klarar liksom inget. Så begränsat i datamängd.”

Jag: Först tystnad. Sen det enda möjliga. Brutal ärlighet. ”Alltså, jag gillar faktiskt inte siffror särskilt mycket…”

Det blir en spännande höst det här.

1 kommentar:

  1. Hahaha. Klockrent, av en fd-Handels och konsult. Härligt att höra, och får mig att känna mig aningen normal. :-) / M

    SvaraRadera