onsdag 29 maj 2013

Dan för dan...



Det är stökigt. Väldigt. På alla ställen man kan sitta har jag suttit. Tills det blir för fullt av oorganiserade anteckningar, kladdpapper och godispapper. Då flyttar jag till nästa ställe där man kan sitta. Och fyller det på samma sätt. När alla ställen är avverkade återvänder jag till första stället, föser ihop det värsta kaoset i ett hörn och fortsätter samma cirkel.

Allt blir intressant. Och jag menar då allt som inte är plugg. Det är inte intressant alls. Och jag menar verkligen ALLT. ”Vi i Vasastan”. Så orimligt spännande. Morgonens spam-mail från Groupon. Jo, men självklart ska jag granska varje erbjudande. Det där albumet den där avlägsna klasskompisen från lågstadiet la upp från sin Londonresa med människor jag inte känner. Självklart måste jag kolla på alla bilder. Och läsa alla kommentarer. Japp, intressant. Väldigt intressant.

Mat är gott. All mat nästan. Hela tiden faktiskt. Och den måste förberedas ganska länge. Frukt måste kanske bli fruktsallad. Smörgåsar måste ha gurka på sig. Som om den inte finns kanske faktiskt måste köpas. Liksom glassen som kanske inte fanns av rätt smak. Och kokosprickarna är slut bland smågodiset. Går ju faktiskt inte alls. En promenad till affären är väldigt motiverad. Även om det är för dagen en till. Eller till och med en tredje.

Och blogginlägg… Ja, de kan man skriva helt utan att det finns något att skriva om. Ja, så är det.

Har jag sagt att det är tenta imorgon…?

3 kommentarer:

  1. Hur gick det? Känner igen beskrivningen från mina kursare, jag däremot är tvärtom. Allt som inte är plugg sista veckan försummas totalt. Hemma ser det ut som kaos, spelar ingen roll vad jag har för kläder på mig. Inga tidningar blir lästa och de skulle lätt kunna ha sprängt stan utan att jag märkt det. Vet inte vilket som är knäppast...
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Måste bara säga att det finns ett litet fel i dina anteckningar! L5 syndrom ger svårighet att extendera stortån (extensor hallucis longus) och ev. att stå på hälarna (men det är mindre L5-specifikt). S1-syndrom ger svårigheter att stå på tå! Såja! Fina anteckningar i övrigt, önskar jag hade varit så metodisk.

    SvaraRadera
  3. Antar att båda beteenden är lika normala, Sofia. Givet vi är rätt många som har dem... Och anonym, det har du såklart så rätt i (vet jag nu efter att ha pluggat ett par dagar även till det praktiska provet). Och antar att det var beviset på att jag tyvärr inte alls är så metodisk, bara inkapabel att plugga utan att skriva eller prata och därmed gör en väldig massa anteckningar...

    SvaraRadera